AG_headerdiary4-1536x437

 

Dnevnik Generalne skupštine – 4 od 27. siječnja 2021.

 

U središtu razmatranja, promišljanja i zajedništva trećeg i posljednjeg dana duhovne obnove Generalne skupštine bila je slika Presvetog Trojstva. Predstavljeno je kao uzor „kolektivne svetosti“ (Maria Voce) i odnosa u ljubavi po kojima izlazi na vidjelo „Božji naum“ nad svakom osobom (Claudio Guerrieri).

 

ekumenska molitvaNije slučajno da su početnu ekumensku molitvu pripremili kršćani dviju pravoslavnih crkava čija tradicija sadrži veliko bogatstvo promišljanja i razmatranja o Presvetom Trojstvu.

 

Emmaus GSMaria Voce, koja uskoro napušta dužnost predsjednice Fokolara, u svom je promišljanju još jednom skrenula pozornost na opći cilj Pokreta – savršenstvo u ljubavi, kako je napisala Chiara Lubich. Drugim riječima, riječ je o potpunom osobnom ostvarenju kroz darivanje drugima; što se u klasičnim terminima naziva svetost. Ali svetost – naglašava Maria Voce – tipična za Fokolare je kolektivna svetost.

 

Da bi pojasnila taj koncept, predsjednica je prešla povijest nastanka Pokreta u kojoj vidimo Chiaru kako sa svojim prvim sljedbenicama radikalno živi Evanđelje, živeći „za Boga i za druge – kako to pojašnjava upravo Chiara – u potpunom zaboravu samih sebe i svega što bi ih moglo povući u zatvorenost u sebe“. Tako je nastao put ka novoj svetosti, „radikalnoj i laganoj, svetosti koja može biti otvorena svima, življena u obitelji, usred svijeta, zajedno“, svetosti u društvu. Ta svetost uvijek zahtijeva osobno osluškivanje onoga što Bog želi, ali to činimo znajući da smo na putu s drugima, gledajući drugoga i prisutnost Boga u njemu.

 

Claudio GuerrieriTalijanski filozof, Claudio Guerrieri, član studijskog centra Fokolara – škole Abbà, nastavio je s tim promišljanjima stavljajući u žarište jedan od učinaka „kolektivne svetosti“, a to je da izlazi na vidjelo prava osobnost svakoga, Božji plan za svaku osobu. Taj je vid vrlo prisutan u mističnim zapisima Chiare Lubich iz godina 1949./1950. U njima se nudi model zajedništva i jedinstva „koji nije jednoobrazan, već uključuje mnoštvo glasova gdje svaki dio izražava cjelinu“. To pokazuje i činjenica što u Pokretu fokolara, uz Chiaru Lubich, postoje još dva suutemeljitelja, Igino Giordani i Pasquale Foresi, koji svojim „naumom“ otvaraju i utjelovljuju Chiarinu karizmu.

 

sudioniciTako su završila tri dana duboke duhovne obnove, u ponekom trenutku možda čak i pomalo destabilizirajuća, ali puna poticaja u vidu predstojećih izbora. Jedan od mladih u završnom je zajedništvu dojmova rekao: „Bila je to prilika da se međusobno slušamo i da pokušamo shvatiti u kojem smjeru Duh Sveti u narednom razdoblju poziva Fokolare i kome povjeriti zadatke vođenja ovoga Djela u izazovima i prigodama sljedećih šest godina.“

 

Ured za komunikaciju Pokreta fokolara

Print Friendly, PDF & Email