AMU c

 

Upitnik uz naslov je obvezatan. U mnogim zemljama svijeta vrijeme je početka školske godine. Ali nemaju sva djeca isto pravo i mogućnost pohađanja škole. Projekti pomoći školama nevladine organizacije AMU Pokreta fokolara

 

AMU aNa zemljinoj polutki gdje ljeto ustupa mjesto jeseni mnogi su gradovi odjednom promijenili ritam. Morali su se djelomično prilagoditi vremenu otvaranja i zatvaranja škola zbog jutarnjeg prometa, prometnih gužvi ili formiranja skupina ljudi na izlazu iz školskih zgrada. Povratak u školu s ruksakom na ramenu, ponovni susret s nastavnicima, kolegama, sjedanje u školsku klupu mnoga djeca i mladi uzimaju zdravo za gotovo. No na drugim stranama svijeta odlazak u školu, nastavak studija ili izrada domaće zadaće kod kuće je težak pothvat. Tim se problemima od 1986. godine bavi AMU (Azione per un Mondo Unito – Akcija za ujedinjeni svijet), nevladina organizacija za razvoj. Nadahnjujući se na duhovnosti Chiare Lubich djeluje na širenju kulture dijaloga i jedinstva među narodima kroz projekte razvoja na raznim stranama svijeta.

 

AMU

Primjerice u Siriji. Najteži oružani sukobi prošli su, ali ne i krizna situacija. Danas se Sirija mora nositi s uništenom infrastrukturom i školskim zgradama, migracijom kapitala u strane zemlje i gospodarskim embargom. U Homsu su se mnogi ljudi iselili iz nekih bombardiranih četvrti i otišli u one sigurnije. Mnogi su profesori emigrirali u inozemstvo i sve je to dovelo do pretrpanosti škola te stoga nedostatka odgovarajuće pratnje za svakog učenika. S druge strane, trošak pohađanja privatnih škola je za većinu postao nepodnošljiv teret. Zadaća organizacije AMU je pružiti raseljenoj djeci veću pažnju i brigu, dajući im školsku i odgojnu podršku.

U drevnoj četvrti Tabbale u Damasku, potpora je usmjerena centru “Bayt al Atfal”. U njemu se četiri dana u tjednu prihvaća 120 djece od 6 do 10 godina. Neka od njih s obitelji žive u jednoj sobi i nemaju mjesto za učenje, drugi imaju poteškoća u učenju ili sindrome kao što je disleksija, ili se jednostavno ne mogu osloniti na ničiju pomoć u učenju, zbog odsustva ili nepismenosti roditelja. U Alepu AMU pomaže centru za gluhu djecu, koja nemaju pristup javnim ili privatnim školama u zemlji. Škola “EHIS” danas ima 75 djece i 30 zaposlenika, uključujući i profesore, asistente i radnika. Također u Alepu, projekt učenja “Nauči i proizvodi”, koji organizira Sirijski Obrtni centar a podupire AMU, provodi tečaj obuke za 20 tinejdžera koji uče izrađivati i prodavati lokalne rukotvorine, poput sapuna na bazi lovora, bakrenih predmeta i vezova.

 

AMU bU Egiptu, u Kairu, rano napuštanje škole i pristup obrazovanju ženama, kako bi mogle razviti svoje profesionalne vještine, “vruća” su pitanja. Zaklada Koz Kazah provodi projekt “Promjena za sutra” u zajednici Shubra, jednoj od najnaseljenijih četvrti velike metropole na rijeci Nil, podupirući skupinu žena u pokretanju aktivnosti kao što su izrada predmeta od pruća, kuhanje i ekološki tisak.

 

U Italiji AMU predlaže nastavnicima i odgojiteljima tečaj pod nazivom “Živi mir: mir kao školski projekt”. Školama i skupinama djece namijenjen je projekt “Dovoljno se poznavati”. Moguće je podržati odgojne i obrazovne projekte organizacije AMU. Na taj način za mnogo veći broj djece i mladih mjesec rujan može postati vrijeme povratka u školu.

 

 

Print Friendly, PDF & Email